Alla inlägg under mars 2015

Av Anna Bergström - 23 mars 2015 10:45

När det är något jag inte riktigt vill tänka på (just nu att jag helst vill fortsätta att vara föräldraledig )eller för mycket i huvudet, brukar jag försjunka i tv-serier. Det är ett bra sätt att för en stund glömma allt och vara med i en annan verklighet. Jag har liiite för många serier att följa dock.
stundtals fastnar jag då mycket för en serie att jag blir helt uppslukad och plöjer allt om den. Man kan nästan kalla mig besatt! !
jag vill ha drama, relationer, en och annan twist och kärlek i mina serier. Gärna förbjuden kärlek.... då är jag fast. Den serie jag har blivit besatt av nu är musketeers som går på 7:an på söndagar.
Givetvis har jag sett längre än vart Sverige är men det hindrar inte att jag ser dem ändå..
Den är asbra!
Nu måste jag bara se säsongsavslutningen snart så att jag får veta vad som händer med mina kärlekspar! !!
fast jag får vänta tills den kommer ut på Youtube! !

Av Anna Bergström - 17 mars 2015 10:37

För ett par veckor sedan fick vi ett efterlängtat brev från KS där vi ska göra utredning på Theo. Efter att ha väntat och stått i kö fick vi nu besked att vi är placerade i ytterligare kö på 8!!!!månader för att träffa utredningsteamet.
8 månader!!!
men vi kunde ta ett erbjudande att få träffa halva teamet (den utredande halvan men inte behandlande halvan. ) i maj!
Klart att vi hoppar på det!!!
Äntligen kommer vi nån vart!

Av Anna Bergström - 11 mars 2015 21:38

serier, serier jag bara älskar serier!
listan kan göras lång!
För skojs skull ska jag försöka lista mina favoritserier!
Ej i inbördes ordning dock!
Greys Anatomy
Scandal
Hart of Dixie
Big bang theory
Gossip girl
Gilmore Girls
Vampire Diaries
Nord och syd
Musketeers (BBC nya)
Glee
Navy CSI

Av Anna Bergström - 3 mars 2015 22:46

Jag har en ofungerande sköldkörtel! Till en början producerade den för mycket vilket innebar att min kropp gick på högvarv. Det enda positiva med det var väl att jag gick ner i vikt fort efter graviditeten med Emil.
men jag blev oxå sjuk oftare, tappade mycket hår, hade hjärtklappning och var i ett konstant stressvakuum även om jag inte kände mig stressad då. Fast när man tänker tillbaka och minns hur man bokstavligt talat kröp!! upp för backen till jobbet inser man att man nog stressade sig rätt in i väggen!

Efter tablettbehandlingar som inte fungerade då det hela tiden kom tillbaka opererade jag bort delar av sköldkörteln. jag hade struma dvs en mild typ av cancer.
nu producerar den typ ingenting istället!
jag vet att jag kommer att få äta medicin hela livet för detta men det är överkomligt.
jag mår bra så länge dosen är bra! annars mår jag inte bra! Jag mådde inte bra när jag var gravid. då var den på tok för låg och jag mår inte tipp topp nu heller för nu är den för hög.
jag har hjärtklappningar, domningar, ser suddigt. och är ofta orolig för att något är fel. ( inte bra när man redan innan är hypokondriker ) sedan är jag konstant trött ocå
idag var jag hos läkaren och vi ska nu successivt sänka dosen så att jag ska må bättre! hoppas hoppas att det ska hjälpa!


Av Anna Bergström - 2 mars 2015 14:43

Jaja egentligen lite mindre men om en månad jobbar jag min första dag på över ett år! (om jag inte vinner drömvinsten förstås )
jag erkänner att jag börjar få enorm jobbångest!
saknar kollegor och så men...... att vara hemmamamma är ju helt underbart.
Idag har jag hunnit med all tvätt och svarat på en enkät! myst med Nova och pysslat lite när hon har sovit.
jag tog en promenad i solskenet sådär lite spontant.
men snart är den spontana vardagen över och verkligheten kommer smygande...
jag vet att det kommer att bli bra och jag vet att kollegor saknat mig lika mycket somjag saknar dem men jag måste få tycka lite synd om mig själv ändå!!!

Av Anna Bergström - 1 mars 2015 11:07

Igår fyllde jag år! 37 år!
Ibland frågar vänner mig om jag har någon åldersnoja men nej inte alls. Snarare ser jag fram emot att fylla 40 för då får man fler semesterdagar!
Det enda jag kan känna är att ju äldre jag blir desto mer krämpor kan det komma!
Nu är ju jag en aningens hypokondriker ( något jag fått från min mamma) så oftast är det ingenting. Försöker hålla mig i form och äta nyttigt för att minska riskerna att få problem i framtiden. Det går väl sådär... har en seg förkylning jag dras med som irriterar mig...
Har dock lite problem med min sköldkörtel och äter levaxin dagligen. Nu känns det som om dosen inte ligger rätt. Ska träffa läkaren på tisdag så att jag får korrigera det!

Nåväl.... Igår hade jag en bra dag... Några släktingar och vänner kom och fikade och grattade.
Kvällen avslutades med hämtmat och mellomys med barnen i tvsoffan!
Kan knappt bli bättre!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards