Alla inlägg under februari 2015

Av Anna Bergström - 27 februari 2015 21:27

Är ju egentligen inte ensam hemma då jag har alla barn hemma!
Dock är mannen ute på spelkväll med gamla kollegor och jag har ensam vårdnad om fjärrkontrollen!
Finns det då något att titta på då!?
Nja inte direkt och jag orkar inte hitta en film så hör sitter jag och kollar på samma gamla saker som vanligt!
"Bazinga punk, now were even! "

Av Anna Bergström - 23 februari 2015 16:44

Något tokigt hände med min mobil förra veckan!
Helt plötsligt hördes ingen signal när det ringde /mail /sms mm...
Väldigt märkligt för jag kunde lyssna på musik utan problem så det var inte högtalaren det var fel på iaf....
Efter att ha gått igenom allt annat fanns det bara att återställa telefonen att göra!
Det är som att få en ny mobil med INGA nummer och inga bilder och inga appar!
Allt får man fixa på nytt! Jobbigt när man hade barnens alla vänner i telefonboken!
Att man sedan aldrig lär sig! Att spara numren på simkortet!!!

Sen undrar jag om man kan fabriksåterställa sig själv när man är förkyld! Skulle vara himla piffigt för då kan man träna istället!

Av Anna Bergström - 18 februari 2015 22:43

När han har ont någonstans blir han oftast gnällig utan att kunna berätta vart och vad som gör ont. Som nu med hans hemska skavsår på hälen . Han haltade ju på väg hem från förskolan för 2 veckor sedan och då märkte vi ett stort skavsår. Skinnet lossnade och vi satte på plåster för att läka. Han fick vara hemma från förskolan hela förra veckan och det läkte på bra! Sedan halkade han till hemma och slog upp såret så att det bara var att börja om från början!
Hemma igen denna vecka och vi testar skavsårsplåster! Apotekets egna ska INTE användas på öppna sår eller vid infektion! Nähä då köper vi väl Compeed som inte får användas vid infektion. Någon infektion ser vi inte men ganska snart börjar Theo gnälla över foten och när plåster 1 lossnar ser vi att det ser annorlunda ut.
Idag haltade han och hade jätteont!
Jag tar av plåstret för att sätt dit en kompress istället! Såret har helt gått upp! Varar som bara den! Har blivit större och det som förut var nästan läkt hade nu fläkts upp!
När plåstret försvann slutade han halta och blev en gladare kille. Ringde vårdcentralen och vi ska dit imorgon och få hjälp!
Han verkar ha fått en infektion iaf.
Stackars Theo. .. får fortsätta vara hemma.
Och på måndag är det ögonläkaren och tisdag är det logopeden.
Och mamma bara väntar på kallelser för utredning!

Av Anna Bergström - 17 februari 2015 12:00

Hu vilken pärs det är att dels väcka sitt bar mitt i natten och sedan försöka få samma barn att somna på beställning i en Sjukhus säng! Lägg dessutom till att huvudet är fullt av elektroder med spagettiliknande trådar som inte får lossna.
Han var jättetrött men somnade ju då INTE!
Nåja nu är det iaf gjort!

Av Anna Bergström - 16 februari 2015 22:37

Jaha dags att gå och lägga sig för att snart gå upp igen!
Inatt väcker vi Theo!
Anledning?
Han ska göra ett sömn EEG.
Det är det andra i ordningen så nu vet vi hur det får till.
Han ska väckas mitt i natten för att åka till KS och få spagetti elektroder på huvudet och sedan förhoppningsvis somna.
Vilket han INTE kommer att göra!
Vi har ju då gjort det förut och förra gången var för att se om han får epilepsi när han sover.
Det fick han ju inte men de ville göra ett till ändå!
Jaja... stackars barn!!
Hoppas att det är värt i slutändan!

Av Anna Bergström - 16 februari 2015 16:12

Några saker som jag tycker är jobbiga med att snart börja jobba igen efter att ha varit ledig i lite mer än ett år!
?Ha på mig andra kläder än myskläder på dagarna!
?Behöva passa andra tider än 9 och 15.
?Gå upp tidigt på morgonen för att ta mig iväg
?Slita mig från lillan...
?ta mig hemifrån. Jag älskar verkligen mitt hem.
?att inte själv få bestämma över min tid vilket jag får hjälp av mina egna barn just nu..
?inte kunna ligga i soffan och slappa som nu och kolla på Gossip girl ,som nu.

Av Anna Bergström - 16 februari 2015 10:43

Precis som många andra småbarnsföräldrar vabbar även vi. Eller ja jag är ju hemma ändå!
Theo vägrar ju ta på sig andra vinterskor än fodrade gummistövlar. Då det gäller att välja sina strider får han dem men med ett par sockor i för att hålla värmen. Det har nu gett honom ett stort skavsår. .... ert ganska svårläkt skavsår som hade typ läkt i slutet av förra veckan. Tills han halkade och slog i hälen. ..då var det bara att börja om .
Nu är större delen läkt men när vi har gjort små utflykter har han haltat och haft ont!
Då funkar det inte att vara på förskolan så han får vackert vara hemma och mysa en vecka till!
Han lider inte men jag blir lite isolerad när vi inte kan ta oss någonstans. Man skulle ha haft en syskonvagn i detta läge!

tid

Av Anna Bergström - 14 februari 2015 15:15

2 saker jag tycker att man ska ha när man skaffar barn. Tid, och ork för dem.
Orkar man inte med sina barn kan man undra varför man satt dem på jorden.
Tid är något man måste ta för sina barn.
Med 4 stycken gäller det att fördela tiden jämt. Eftersom vi har en bebis och ett barn med behov blir det orättvist med tid här hemma.
Men vi vet om det och försöker verkligen ge de stora barnen mer tid.
De får turas om att följa med mig och veckohandla och igår kväll tittade vi på Hobbit 2 med Emil. ( vi ska ta oss igenom alla de filmerna och Sagan om ringen trilogin tänkte vi)
Tid för varandra! ?
Nja det blir det sällan tid för!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards