Direktlänk till inlägg 1 juli 2015

Autismcenter

Av Anna Bergström - 1 juli 2015 22:04

Igår var vårt första besök på Autism center.
Denna gång var det jag och Kim som fick träffa vår kuratorskontakt.
Det är ju en helt ny värld som öppnar sig nu när vi har ett barn med Autism och vi är med i habiliteringen.
Vad och hur söker man stöd/pengar?
Vilka kurser ska vi välja..? Vilka kommer vi träffa på centret och hur ska vi tänka kring en plan för Theos habilitering?! Vilka områden är mest prioriterade.

En av tankarna som omedelbart kom var att vi ska söka stöd i form av avlösning.... Detta för att ge tid till de andra barnen med oss!
De får tyvärr stå åt sidan till förmån för Theo och till viss del Nova. Vi har lite planer för sommaren för att ge dem mer tid.

En annan sak vi absolut inte får glömma är att vi måste ge tid till varandra jag och Kim oxå!
Vi måste bli duktigare på att komma iväg bara han och jag..vi kan ju börja med att ta tillbaka våra vuxenmiddagar som vi hade förut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergström - 24 juli 2015 17:31

Theo har fått vara ifred för att landa ett par dagar sedan vi kom hem i tisdags. Idag hade jag dock lite ärenden med bilen som han älskar så idag fick han följa med.. Nr 1 till mitt jobb gick jättebra.... Sedan fick han följa med till en busstermi...

Av Anna Bergström - 19 juli 2015 21:00


Imorgon åker vi hem och jag längtar lite även om jag verkligen kommer att sakna värmen, atmosfären, ljuden (ligger just nu och lyssnar på de underbara böneutropen), och maten. Personalen är verkligen toppen och vi har haft det jättebra! Resan har ...

Av Anna Bergström - 18 juli 2015 20:42

Vi måste ju hela tiden anpassa det mesta efter Theo. Men vi får inte glömma de andra barnen! Denna semester har det blivit så att Kim tar Theo mest och jag de andra... Jag och de två stora var nere på "stan" för att handla de obligatoriska Souvenir...

Av Anna Bergström - 17 juli 2015 10:17

Vi älskar alla att båda i poolerna... Men även den största fisken behöver vilopauser. Innan vi åkte så vi att vi dels inte skulle vara på rummet hela tiden men samtidigt ta dagen som den kommer. Igår var det väldigt varmt så stora delar av famil...

Av Anna Bergström - 16 juli 2015 13:46


Det som fungerade OK igår fungerar inte alls idag. Theo vägrade gå och äta lunch. Han grät och skrek och gick åt andra hållet. Jag fick äta med de 3 andra barnen medan Kim gick hem igen med Theo.... Sedan fick Kim äta lunch själv efteråt. Tur att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards