Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Anna Bergström - 2 februari 2015 22:09

Välkommen till Ikeas parkering på vintern och i synnerhet på familjeplatserna!

Märk att jag är den som står rätt parkerad med linjerna rätt!
Jag kliver ur min bautabil och börjar sätta ihop vagnen .... en röd liten bil ( utan barn) ser en lucka och tänker att här kan jag stå nära ingången till Ikea, men de kommer på bättre tankar efter att de blängde på mig lite...
Jag plockar ut min lilla bebis och börjar sätta fast henne i vagnen när den gröna bilen bredvid mig bestämmer sig för att där SKA vi stå!
Ett lite äldre par utan barn som även de blänger på mig!!
Jag blänger tillbaka och konstaterar att raden närmast ikea är full av felparkerade bilar!... mest "arbetsbilar" och små sedanbilar......
Att det ska vara så jäkla svårt att fatta varför de platserna är större.
Det är av säkerhet för våra barn vi väljer att stå där.
För att det ska finnas plats bredvid bilen och inte bakom för att fixa iordning vagnar... och barn.
För att det är väldigt vanligt att barn slår upp bildörrar utan att tänka på att det står en bil där!
De ligger även närmare butiken för att barnen inte ska vistas på parkeringen i onödan och riskeras att bli påkörda.
Det handlar INTE om bekvämlighet för oss som har barn. Vi står INTE där för att ha nära till restaurangen när vi äter lunch.
Vi står INTE där för att vi är för lata för att gå över halva parkeringen.
Vi står där för säkerheten!
För våra barns skull!
Ibland önskar jag att de skulle kolla upp och ge böter till de som inte står i rätt ruta eller inte ens har en bilkudde /stol i bilen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards